přidáno: 22. 1. 2012 23:59, autor: David Hawiger
[
aktualizováno 19. 2. 2012 0:45
]
Cíle sady:- Převedení slovní úlohy do matematického zadání a její vyřešení.
- Využití tabulkových editorů při zobecnění konkrétního problému.
Pomůcky:- Samostatný list papíru.
- Sbírka úloh z matematiky pro základní školy (Běloun)
- Tabulkový editor Excel, OO Calc nebo Google Docs tabulka
Zadání:Úkoly můžete zpracovávat na samostatný list papíru, ale řešení budete převádět do elektronické podoby. - Společně vyřešte 98/27. Přitom využijte tabulkového editoru pro nalezení správného řešení. Následně se pokuste samostatně řešit 98/28 a 98/29. Kontrolu opět proveďte pomocí tabulkového editoru (tyto úlohy řešte stále ve stejné tabulce, ale v samostatných listech).
Tabulku pošlete učiteli. - Společně vyřešte 106/4. Potom pomocí tabulkového editoru vytvořte tabulku, která po zadání tří stran umí automaticky určit, zda se jedná o trojúhelník a případně zda je pravoúhlý. Přitom proměnné v tabulce označte jako Přepona, Odvěsna 1 a Odvěsna 2.
Soubor s tabulkou pojmenujte podle jednoho z členů týmu a přidejte jej jako přílohu k tomuto příspěvku. - Rozdělte si v týmu úlohy 106/1, 106/2, 107/5 a 107/6 tak, aby každou úlohu řešili dva členové týmu. Potom v Google Docs vytvořte jednu tabulku a převeďte tyto čtyři úlohy na každý list zvlášť. Tabulku si vhodným způsobem v týmu nasdílejte.
Nakonec nasdílejte tabulku i učiteli. - Dobrovolná aktivita.
Převeďte 108/8 do tabulky v Google Docs. První úspěšného řešitele požádám o zveřejnění tabulky na webu třídy.
|
 Updating...
Ĉ David Hawiger, 27. 2. 2012 23:29
|